Wednesday, January 28, 2004

En ja hoor, daar ben ik weer. Weer opgeknapt en wel. Op het moment staan er zoveel collega's om me heen dat het moeilijk is om me te concentreren. Terwijl ik bij lag te slapen van de nacht Taipei (lag vanochtend om 9 uur op bed) hebben sommige andere collega's genoten van de wijn. Ze zitten me nu allemaal lastig te vallen. Goed bedoeld hoor maar ze moeten met hun ietwat beschonken lijven niet mijn bureau laten bewegen, hihi.

Goed, ik wilde eigenlijk terug naar 20 januari, de dag dat we hebben hebben geraft. Ondanks dat ik daar waarschijnlijk mijn dysenterie aan heb overgehouden kijk ik daar op terug als een hele bijzondere dag. Alleen de rit ernaar toe al was geweldig. We kwamen door dorpjes waarvan het uiterlijk je deed vermoeden dat daar al een jaar of 100 niks veranderd is. Je zag af en toen zelfs nog dames met blote borsten rondlopen. Met name oudere dames hoor. De jongeren dragen vaak modernere kleding, ook daar. Hoewel de balinese traditionele kleding hier toch ook vaak gezien wordt. In de verschillende, naar beneden aflopende stromingen, stonden mensen zich ongeneerd te wassen. En gelijk hebben ze natuurlijk.
Aangekomen bij het raftgebeuren kregen we koffie, thee en instructies. Heel simpel. Forward is naar voren roeien, backpeddle (ofzo iets geloof ik) was naar achteren roeien. Boom betekende hou je vast we gaan ergens tegen aan varen en als je Lay Back hoorde moest je als de wiedeweerga plat op je rug gaan liggen of je zou je hoofd wel eens hard kunnen stoten.
Meestal ging het dan om hele primitieve bamboe bruggetjes die nog maar net langs je neus scheerden.
Helaas hadden wij natuurlijk weer een half kapotte boot maar we hebben wel ontzettend gelachen.Onderweg ook nog heel erg van de prachtige natuur genoten.
Het mooiste vond ik de momenten dat we tussen twee rotswanden doorvaarden en het water in nevelachtige stroompjes langs de bomen naar beneden kwam. "Jongens, we zijn in de Efteling" riep ik nog een keer. Het leek af en toe wel de Fata Morgana. Even donker, vochtig en nevelig.
Ook hier weer half of geheel naakte mensen die zich aan het wassen waren, vrouwen die met balen gras op hun hoofd liepen, kleine rijstveldjes met van die leuke indonesische hutjes met rieten dakjes. Kortom: het paradijs was even dichtbij.
Toen ik even te veel van het uitzicht aan het genieten was heb ik een "Boom" gemist en vloog naar voren en eindigde tegen de rug van Erik. Ik lag gelijk weer in een stuip natuurlijk.
Onderweg even gestopt bij een waterval waar we onder zijn gaan staan. Wat een herrie op je helm zeg.
Onze boot werd ook weer een beetje bijgepompt ondertussen.....................
Aan het eind van de rit moesten we een oneindig lijkend aantal treden op om bij een eetgelegenheid te komen waar een lokaal buffet was. Heerlijk gegeten.
Een van de captains (Willem) viel nog bijna van de trap maar draaide zich gelukkig in zijn val om anders was het nog slecht afgelopen. Zijn voet is nu nog een beetje dik en hij heeft een paar dagen lopen hinken.

Na nog een wat minder groot aantal treden bereikten we onze busjes die ons terug naar het hotel hebben gebracht. Einde van een hele memorabele dag.

Nou, de rest weten jullie, ziek, ziek, ziek!
Zondag weer beter gemeld hoewel velen vonden dat ik nog een dagje moest rusten maar ik had maandag een vlucht naar Perth en die wilde ik toch doen.
Mariette stond Standby en haar vriend Hans zou die dag aankomen dus ik had het er erg opstaan om te vliegen hoewel zij me wel 10 keer is komen vertellen dat dat echt geen probleem was. Ik had het ook niet gedaan als ik had gedacht dat het niet ging en de vlucht is verder ook gewoon goed verlopen. Geen centje pijn.

Gisteren de Taipei gedaan met een meldingstijd van acht uur 's avonds. Lekker de nacht door dus. Vanochtend om 9 uur in mijn bedje en luisterend naar mijn lijf heb ik lekker tot 17.00 geslapen.
Op de terugweg toch een beetje misselijk geworden en ik kan ook niet zeggen dat ik veel gegeten heb. Hoeveel zou ik al afgevallen zijn? Dat is wel een leuke bijkomstigheid hoor.
Zo, nu ga ik eerst op mijn gemakje al jullie reacties lezen.
Liefs Lisette.


No comments: