Friday, January 30, 2004

Terwijl de regen hier met bakken naar beneden komt en de temperatuur gewoon hoog blijft ga ik even lekker door met mijn weblog. Kan nu toch niet op het strand liggen.
Zondag heb ik me beter gemeld en ben maandag samen met Louis onze eerste vlucht "los" naar Perth gaan doen. Enkele beginnersfoutjes gemaakt maar wel snel weer opgelost als heel ervaren pursers.
We hadden erg leuke collega's en ook de australiers vind ik leuke passagiers. Allemaal heel makkelijk en aardig. Ze drukken erg vaak op het belletje, dat wel, maar ja, dat hoort erbij. De hoeveelheden alcohol die er door heen gaan zijn enorm. Maar dronken wordt er geen een. Ze kunnen er schijnbaar goed tegen. De catering en schoonmaak op Perth gaat in een razendsnel tempo, ondanks de hoge temperaturen (maandag, 36 graden).
Dinsdagavond om 8 uur hebben we ons dus voor de Taipei gemeld. Met grote verbazing heb ik het instapproces gade geslagen. Het leek wel een mierenhoop. Alles liep door elkaar heen alsof ze niet wisten wat hun stoelnummer was. Erg grappig.
De service is gelijk aan die van de Perth dus dat ging al lekker gesmeerd. De taiwanezen zijn ook erg aardig maar vrij moeilijk om mee te communiceren. Engels is vaak niet hun sterkste kant. Gelukig is er een tolk Mandarijns mee.
Blijkbaar had ik een toeristenvisum in mijn paspoort gekregen want mijn paspoort werd ingenomen en pas aan boord kreeg ik hem terug. Door mijn oude visum stond een stempel cancelled en ik heb een nieuwe gekregen die tot dezelfde datum geldig was alleen dit keer een werk visum. Hij loopt al vrij snel af. Ik geloof 16 februari. Net als de rest van de crew overigens. Het hele visa verhaal hier is een lachertje. Niemand weet hoe het in elkaar steekt. Er wordt maar wat gedaan.
Enfin, na de Taipei heb ik aardig uitgeslapen zoals jullie al hebben kunnen lezen en heb 's avonds heerlijk in het hotel gegeten samen met nog wat crewleden die ook nog een beetje gaar waren. Heerlijk ravioli pesto op. Erg indonesisch..............
Gisteren hebben Louis en ik een taxi naar Kuta genomen. Lekker geshopped. Ik word al aardig goed in het afdingen ook. Louis heeft zich een pak aan laten meten voor maar 40 euro. Helemaal op maat gemaakt. Geweldig toch. Ik zit er aan te denken om nog een avondjurk te gaan laten maken.
We waren het op een gegeven ogenblik wel ontzettend beu. Het was bloedwarm en overal op straat wordt je aangeklampt of je iets wil kopen. Vriendelijk nee zeggen had geen effect. Net doen alsof je ze niet hoort wel. Toch wordt het een beetje vervelend.
Tussen de middag hebben we heerlijk bij Mc Donalds gegeten. Weer erg indonesisch ;-). Hoewel, ik had kip met rijst. Dat kan je bij ons toch niet eten in de Mc.
Het stikt hier van de Ralph Lauren winkels waar je leuke polo's kunt kopen. Voor hier best nog wel duur maar je krijgt dan wel goede kwaliteit en dat is natuurlijk ook belangrijk.
Verder heb ik drie dvd's gekocht en een cd van Dido voor maar 7 euro. De lijst is nog langer hoor maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.
's Avonds wilden we eigenlijk de zojuist door Louis gekochte Last Samurai met Tom Cruise gaan kijken op zijn lap top maar toen we ons in het restaurant aan de Gado Gado te goed deden stortten we een soort van in. Wat is winkelen in de hitte toch vermoeiend ;-).
Besloten om dan maar vroeg te gaan slapen. Geen slecht besluit want de regen kwam met bakken naar beneden.
Vanochtend regende het niet meer maar was het wel bewolkt en zijn we dus naar het strand gegaan waar heel af en toe toch het zonnetje doorkwam. Genoeg blijkbaar voor een aardig rode rug en decollete en een lekker kleurtje in mijn gezicht.
De laatsten van de oude crew zijn net vertrokken. We hebben ze uitgezwaaid. "Bali huilt" zeiden we lachend maar dat was heel even een klein beetje het gevoel dat heerste. Nu is het "just us" en dat voelt wel een beetje raar maar ook dat zal weer snel wennen.
Ik ga me nu maar bij de rest in de lobby voegen. Het afscheid van de anderen heeft ons hier verzameld natuurlijk en dat is wel even gezellig. Om acht uur gaan we tonijn snavelen aan het strand. Ik hoop dat het dan weer een beetje droog is.

No comments: