Friday, February 27, 2004


Ik heb even op het weblog van collega Maarten gespiekt voor de naam van het meer waar we de fietstocht begonnen en heb een stukje tekst van hem gepikt. Hoop dat hij het niet erg vindt maar ik vond het zo'n leuk treffend stukje, dus hierbij even een quote...........

"begonnen in de buurt van Lake Batour met het eindpunt in Ubud, een route buiten de autowegen door kampongs en heel veel rijstvelden, was helemaal toppie! Overal liepen de schooltjes uit om ons te begroeten en moesten de kinderen vanaf de fiets een klap op hun uitgestoken hand hebben"

Verder heb ik niet veel interessants gedaan. Na mijn migrainedagje ben ik de volgende dag lekker rustig alleen naar Gazebo gelopen en heb daar heerlijk in de schaduw aan het strand, onder een parasol vertoefd. Gegrilde groenten met gestoomde rijst als lunch. Het leven was weer eens goed.
's Middags rond een uur of 4 zouden Mariette, Louis, Marco, Maarten, Mark en ik naar Uluwatu gaan om een zonsondergang aldaar mee te maken en vervolgens in Jimbaran te eten.
Alleen was Marco een beetje ziek en door allerlei communicatiestoornissen dachten wij dat we niet meer gingen en zaten Marco en Louis braaf in de lobby te wachten toen wij nog aan het zwembad zaten en Mark en Maarten bepakt en bezakt met kleren, schoenen etc. terug kwamen van Kuta.
Dus de plannen maar weer aangepast. We wilden toch al een tijdje naar de nightmarkt in Denpasar dus dat was een aardig alternatief.
Eerst even wat eten in de Jazzclub schuin tegenover het hotel. Helaas, het zo zonnige en hete Bali veranderde in een mum van tijd weer in een heel erg nat en ietsjes koeler Bali. Wat gaat die omslag toch snel hier.
Weer plannen aangepast en uiteindelijk belande ik met mijn maatje Louis in de Bali Galleria op de weg naar Kuta. Niks geen fake hier. Alleen maar echt en prijzig..............niet aan onze portomonee besteed. Zelfs niet met ons daggeld.
Gelukkig was er ook nog een mall achter met wat leukere prijzen. Bodyshop, Mata Hari etc.

Vandaag ben ik alleen naar de gym gegaan en heb de instructrice aldaar om advies gevraagd. En dat heb ik geweten. Half uur op de loopband gezet. Ik weet eigenlijk niet hoe verzuring aanvoelt maar volgens mij zijn mijn benen een half uur lang aan het verzuren geweest. Gelukkig bood Oprah Winfrey afleiding. Boven elk band hangt namelijk een tv met afstandsbediening zodat je je favoriete kanaal op kan zetten.
Daarna werd ik op de steps gezet...........puf, puf. Vervolgens een uitgebreide rek en stretch sessie. Toen zelf nog even de apparaten gedaan en de sessies verhoogd van 3 x 12 naar 3 x 15. Wow, wat ben ik sportief!
Alsof dat nog niet genoeg was heb ik nog de buikspieroefeningen van mijn guru gedaan (200!!!!!!!!!!!!) en nog 50 keer de oefeningen voor mijn billen, geleerd van Mariette.
Toen was het al bijna 11 uur en was ik gewoon al 2 uur bezig, tot mijn grote verbazing.
Morgen begin ik dus om 7 uur (slik, wat doe ik mezelf aan) zodat ik nog wat aan mijn dag heb.
Daarna nog even naar het strand geweest bij Grand Bali Beach hotel en een ingelijste batik die ik besteld had opgehaald. Weer lekker alleen, daar had ik op een of andere manier even behoefte aan. Ik vind al mijn collega's hier ontzettend leuk maar je ziet elkaar veel vaker dan normaal, weekend of niet, vrije avond, rusttijd............je blijft elkaar tegenkomen. En vandaag had ik even zin in alleen zijn.
Vanavond hoop ik weer met ze te eten want ik ben toch wel heel erg blij met ze. Ook de TD past perfect in de groep.
Greg heeft op Transnet een heel leuk stukje over ze geschreven. Waarschijnlijk konden ze zich vannacht in bed niet omdraaien zonder dat de veer in hun **** in de weg zat maar ze hebben het echt verdiend. Ze hebben nooit vrij hier, behalve dan tijdens de gecancellde Taipei's maar zijn toch altijd vrolijk en opgewekt. Petje af!

No comments: