Saturday, February 14, 2004

Later op de dag, 17.45
Vanmiddag weer zo'n heerlijke behandeling bij de kapper gehad. Mijn haar glanst lekker nu. Ben benieuwd hoe lang het duurt.
Daarna ben ik nog even naar Mata Hari (warenhuis) in Denpasar geweest. Ik heb nu eindelijk door hoe dat systeem hier werkt.
Elk merk dat je maar kan vinden in de Mata Hari heeft zijn eigen verkoopsters en verkopers. Als je wat bij ze koopt dan schrijven ze een briefje dat naar de kassa gaat tezamen met je aankopen.
Als je dus bij 5 verschillende merken wat koopt, loop je met 5 briefjes rond. Dan reken je in een keer alles bij de kassa af.
Als je nagaat dat elk merk tussen de 2 en 4 verkoopsters heeft, dan lopen er soms meer verkoopsters dan klanten rond. Verkapte werkeloosheid?
In ieder geval zou V&D er een voorbeeld aan kunnen nemen. Er is altijd iemand bereidwillig je te helpen.
Ik ga zo nog even douchen en dan mijn nette kleren aantrekken voor het feest vanavond ter ere van het 1-jarig bestaan van Air Paradise. Aangezien ik morgenochtend een vlucht heb blijf ik niet al te lang hangen maar ik wil natuurlijk wel mee kunnen praten dus ga toch maar even. Bovendien heb ik al met mba Diane ge-smst dat ik zou komen. Mba zeggen ze hier tegen vrienden en Diane noemt me altijd mba Lisette. Dus noem ik haar nu uiteraard Mba Diane omdat ik me best vereerd voel.
Nog steeds heb ik geen Valentijnspost uit Nederland ontvangen. Nog geen 1 e-cardje.................hint, hint.

No comments: