Saturday, February 28, 2004

Taxichauffeur op straat: "Do you need transport?"
Ik: "No, thank you sir"
T: "Where are you going?"
Ik: "To the supermarket across the street"
T: "Maybe, tomorrow transport?"
Ik: "No, thank you sir"
T: "Maybe later?"
Ik:"Yes, maybe later"
T:"When?"
Ik:"July.............................................2005.
Soms wordt het een beetje vervelend. Zeker als je deze dialoog al 7 weken lang met dezelfde mannen voert.
Ze weten in welk hotel we zitten en toch glashard voor de deur van het hotel vragen of we transport nodig hebben. We hebben al eens overwogen om gewoon in te stappen en ons die laatste 3 meter dan maar te laten brengen. Erg benieuwd wat dat kost.

Louis beweert wel eens gezegd te hebben: "Als je nog een keer transport zegt, krijg je een knietje" maar toen waren we wel erg melig dus dat zal wel meevallen.

Ik probeer me er niet aan te gaan ergeren. Maar soms is het moeilijk. Als je bijvoorbeeld via het strand naar Gazebo loopt kom je langs een heleboel winkeltjes.
"Please, come and look in my shop"
"No, thank you"
"You don't want to look?"
"No, thank you"
"Where do you come from?"
"Holland"
"You need a t-shirt?"
"No, I have a t-shirt!"
"You buy more"
"No, thank you" (ondertussen lopen ze met zijn tienen met je mee)
"You want sarong?"
"No, I already have a lot of sarongs"
"Buy one for you friends, is nice gift"
etc., etc.
Ik vermoed dat Kees van de firma Doors hier aardig wat mensen heeft opgeleid.

Anyway, vanochtend al om half 8 in de gym en tot 9 uur volgehouden. De zweetdruppels druppelde van mijn voorhoofd. Was weer erg trots op mezelf.
Om 11 uur met Grace afgesproken en in de Bali Galleria mall weer zo'n ondertussen befaamd cream bath genomen bij de kapper. Genieten!
Daarna back/shouldermassage. Nu heb ik eindelijk eens in zo'n stoel gezeten waar je voorovergebogen in gaat zitten. Ik dacht altijd dat dat wel rot zou zitten maar dat had ik fout! Het zit heerlijk. Ik overweeg er eentje te kopen ;-).
Geeindigd met reflexology (voeten). Dat was afzien. Echt pijn lijden. Niks lekker!
Daarna werd de creme uitgespoeld, haar gefohnd en gestraight.
Dit hele ritueel koste me 10 euro. Leuke ervaring weer.
Er stonden iets van 20 stoelen in een salon die maar ietsjes groter is dan bijvoorbeeld die van Monique en de kappers stonden af en toe elkaar gewoon in de weg. Er waren maar twee luxe stoelen voor reflexology maar dat is geen probleem. Dan draai je gewoon een van de kapperstoelen om en wordt de voetmassage midden in de zaak gegeven.
Grace en ik zaten in de luxe stoelen. Die van Grace stond onder een lek in het plafond en moest dus eerst verplaatst en afgedroogd worden.

Morgen is het luie leventje over en gaan de schema's weer zwaar worden. Ik vind het prima. We hebben al zo geboft hier. Nu nog even 3 weken buffelen en dan lekker weer naar huis waar het ook leuk is en waar ik zoveel mensen en mijn katten heb die ik graag terug zie.
En dan genieten van mijn verlof. Ik hoop de 25e weer thuis te zijn. Volgens de laatste info vertrekken we de 22e/23e.

No comments: