Saturday, March 06, 2004

Op de laatste Perth die ik deed kwam een van de schoonmakers naar ons (Reinder en ik) toe en liet ons een foto zien van een hele oude kist van ons, een Caravelair uit 1967 meen ik. Hij belaadde toen in Leeds, Bradford de "tulip flights". Hij vond het volgens mij geweldig dat hij nu onze kist mocht schoonmaken. Grappig he, dat zo'n man in Perth een beetje een band met onze maatschappij heeft. Ik heb een foto van hem gemaakt en hij beloofde mij de foto van de Caravalair (schrijf ik het goed?) op te sturen. Toch leuk, vind ik.

Zo zijn er ook wel eens Nederlanders aan boord, of mensen met Nederlandse ouders, die ons graag hun kennis van de Nederlandse taal laten horen. Altijd leuk en gezellig.
Een man bestelde een whiskey coke met niet te veel Whiskey. "Dan bent u vast geen echte Australier" zei ik.
"Actually, I am dutch" zei hij.
Hij bleek uit Zandvoort te komen en zijn zus woonde nu in Haarlem.

En zo spreek je toch af en toe nog Nederlands met je passagiers.