Sunday, June 20, 2004

Vandaag (of eigenlijk gisteren, de 19e) ben ik opgeroepen voor een PMI-tje. Heel Schiphol was oranje. Tussen de C- en D-pier stonden ze, de ondertussen bij iedereen wel bekende Heineken toeters, uit te delen. Je kent ze wel, die van die reclame. "Mijnheer, is dat nu een Duitse Herder?".
Crews van alle maatschappijen droegen ze bij zich of op hun hoofd. Passagiers van alle nationaliteiten deden hier aan mee. Japanners gingen er mee op de foto. Kortom een heel speciaal sfeertje vandaag.
Ik had er twee losgepeuterd dus toen één van de schoonmakers er één aan me vroeg kreeg hij die natuurlijk. Zij kunnen tenslotte niet op de pieren komen.
Hij maakte gelijk, zomaar uit het niets, een opmerking. "Schoonmakers kunnen nooit een stewardess regelen"
Ha,ha, om zo'n opmerking kan je toch alleen maar lachen.
"Tsja", zei ik "daar ga je al de mist in. Je woordkeus is niet bepaald geweldig"
Hij legde uit dat zijn "vocabulaire niet erg stabiel" is omdat hij uit Suriname komt.
Ik ga voor hem duimen dat hij een keer een stewardess kan regelen.

De uitslag is natuurlijk teleurstellend. What more can I say?


No comments: