Tuesday, July 13, 2004

Tegenwoordig lijkt Schiphol op een voetbalveld. Een partijtje voetbal voor de gate of in het taxfree gedeelte, het kan allemaal. Zag ik het een paar weken geleden nog verbaasd voor het eerst aan. Nu vind ik het al een vrij normaal beeld.



Het was een druk dagje vandaag. Om 04.30 gemeld voor een Djerba/Monastir. Gaaaaaaaaaaap!
Volle bak heen en iedereen had vouchers. Dat betekent dus dat iedereen ook wat neemt en vaak tot op de cent berekent hoe de hele voucher besteed kan worden want geld terug geven doen we niet. Ik geloof niet dat ik ooit langer dan vandaag in dat gangpad heb gestaan. Ik ben ook nog nooit zo vaak op en neer gelopen naar de pantry voor broodjes, kannen water etc., etc. Bellen met de achterpantry. "Heb jij nog poffertjes? Wat? Ice Tea Green? Huh, ik geloof nog eentje, kom maar halen".
Tja, en dan kan het voorkomen dat je tijdens de daling iets omroept als: "Het is in Tunesië een uur vroeger dan op mijn horloge". Technisch gezien had ik nog gelijk ook en ik heb me wel eens raarder versproken.
Zo wilde ik ooit eens iets omroepen over het dimmen van de verlichting en zei ik: "Dames en Heren, ik verlicht u..........." Tja, en dat allemaal voor de prijs van een ticket. Niet gek toch.
Of die keer dat ik wilde zeggen "Wilt u een landingssnoepje, mijnheer?". Ik werd even afgeleid door mijn collega en verkorte het tot "Mijnheertje". Antwoord van mijnheertje: "Mevrouwtje".

Dat soort dingen krijg je dus als je een beetje vermoeid raakt. Net zoals vandaag. Maar goed, van hard werken is nog niemand doodgegaan. Het was een hele leuke dag met een gezellige crew, best wel leuke passagiers, vooral op de inbound. Wat wil je nog meer?

We vonden nog een hele doos vol met chocolaatjes die misschien een beetje voorbarig aan boord gebracht zijn en nooit uitgedeeld.


Nu heb ik weekend! Drie hele dagen lang en ik ga er van genieten.

No comments: