Friday, October 22, 2004

Vandaag nog een vluchtje Malaga gemaakt. Niks spectaculairs. Gewoon een leuk vluchtje met hele leuke collega's en leuke passagiers. Niks te roddelen dus!

Hieronder nog wat foto's van de flight safety dagen.
Tot mijn grote vreugde was mijn dochter Laura er ook. Dochter? Ja, bij ons heb je er zo een paar kinderen bij. Vanaf je tweede seizoen mag je nieuwe collega's in gaan vliegen. Heel erg vermoeiend maar ook zo ontzettend leuk. Dat wordt dan gelijk je kind. Zo vond niemand op de cursus het gek dat ik sta te vertellen dat Laura mijn dochter is of dat zij vertelt dat zij mijn moeder is. Iedereen weet gelijk wat we daarmee bedoelen. Ondertussen is Laura allang zelf purser dus ik heb het nu echt over way back!

Image Hosted by ImageShack.us

Laura en ik bij fire fighting. In een container achtig gebouwtje is een vliegtuig nagebootst en worden brandjes aangestoken die wij uiteraard moeten bestrijden.

Image Hosted by ImageShack.us

Een gangpadbrandje (mooi scrabblewoord weer!).

Image Hosted by ImageShack.us

En dan moet je natuurlijk ook nog checken of er nergens een passagier is achtergebleven. Dit is zo'n passagier. Hij heet Lowieke.

Image Hosted by ImageShack.us

Bij het blussen van een brand hoor je de zogenaamde smokehood te dragen.

Uiteraard hebben we in die 2 dagen nog veel meer gedaan zoals in de mock-up (een nagebootste cabine) een evacuatie geoefend. Deuren en noodluiken geopend volgens de JAR-Ops regels etc. Ook zijn we weer eens van de slide gesprongen. Warme billen krijg je daar van zeg!

No comments: