Tuesday, November 30, 2004

Over een uur moet ik op de sportschool zijn. Eigenlijk helemaal geen zin maar ik heb nu eenmaal afgesproken met A. om 13 uur. Gister na de kaderdag heb ik me ook al in het zweet gewerkt op dezelfde sportschool maar vooruit maar weer Harzing. Is goed voor je.
Om 15 uur hebben we de zonnebank besproken en dat lijkt me op dit moment het meest aanlokkelijk. Ik heb een loopneus en een beetje keelpijn en dichte oren. Ik ga vandaag in stand langzaam heb ik me voorgenomen.



De kaderdag was best leuk maar ook niet zo leerzaam als ik hoopte dat het zou zijn. Ik heb wel wat geleerd hoor. De Ik-methode bijvoorbeeld. Gedrag, gevoel en gevolg benoemen in die volgorde. En daarna natuurlijk de mening vragen van degene die je aanspreekt. Een heleboel van dit soort methodes blijk je in de praktijk al (gedeeltelijk) te gebruiken. Het kan nooit kwaad echter om je hier van bewust te zijn en het te perfectioneren. Ik vind het altijd wel leuk om hier een beetje mee te spelen.

Verder is onze rol als leidinggevende in het commerciƫle proces aan bod gekomen. Het draaiboek had ik zelf al een beetje in mijn hoofd zitten. Ik zat er niet ver naast.

Later op de avond:
A. is de stoerste vrouw van Alphen aan den Rijn (selfproclaimed). Ze had nog meer keelpijn dan ik en zelfs hoofdpijn en desondanks kwam ze toch opdagen. We moesten onszelf aardig wat moed in moesten spreken maar raakten gaandeweg toch enthousiast en hebben ons flink in het zweet gewerkt.
Morgen moet ik echt op Sinterklaascadeautjesjacht, heel veel boodschappen inslaan. Mijn huisje opruimen en strijken, en , en, en................. pffffff....ik ga naar bed.

No comments: