Monday, December 06, 2004

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te "schrijven" (typen is eigenlijke een beter woord maar bekt niet lekker). Ik ben echt wel een beetje uit mijn hum.
Ik ben al een tijdje verkouden, zoals wel meer mensen in mijn omgeving. Bij mijn laatste vlucht (Berlijn) kreeg ik er nogal last van. Tijdens de vlucht gingen de holtes boven mijn ogen pijn doen, mijn oren deden pijn bij de daling etc.
Toch wilde ik me niet ziek melden omdat ik bang was van mijn Egypte stop afgehaald te worden. Maar ja.........soms kan je niet anders.
Ik heb nog gesmeekt om vrije dagen maar dat ging niet. Gisteravond heb ik me beter gemeld en was er al iemand anders op deze stop gezet! Flink balen dus..........en dan druk ik me nog netjes uit.
Nu heb ik in plaats van een stop van 9 tot en met 13 december van 8 tot en met 13 december standby van 10 tot 18 uur. Lekker is dat!
Als ik dit soort dingen aan mijn zus vertel trekt ze een wenkbrauw op en kijkt ongelovig. Dan snapt ze echt niet waarom ik dit werk in godesnaam blijf doen. Tja.......omdat het een verslavende baan is. En er zijn ergere verslavingen. Met deze verdien je tenminste je brood nog en heb je het tijdens je werk erg naar je zin. Het kan slechter!
Maar het is waar. Het gaat allemaal erg star en moeizaam als wij als vliegend personeel wat willen. Meedenken.................mmmmmmmmmmm......misschien wel de individuele collega maar het systeem werkt niet erg mee.
Nou maar hopen dat ze mijn standby's op gaan vullen met een leuk stopje. Ik vind dat ik dat na zo'n zwaar seizoen wel verdiend heb.
Er gaan een heleboel stopjes Lapland! Duim voor me!

's Avonds
Vanmiddag een uur bij de tandarts gelegen. Ik heb nu zo'n mooie zilverkleurige noodkroon. Gelukkig helemaal achterin mijn mond.
Tandarts ergerde zich aan zijn nieuwe assistente. Zij werd er nerveus van maar gaf niet op en bleef proberen. Ze bleef me toespreken. "U doet het goed hoor". Huh? Wat doe ik goed? Ik lig met mijn mond open op een tandartsstoel en kan geen kant op. Ik hoop dat de tandarts het goed doet.
Nog twee weken en dan komt de echte kroon!

No comments: