Wednesday, December 15, 2004

Het stopje begon leuk maar rustig. Eerst leeg naar Bristol en vervolgens een vliegtuig vol opgewonden kinderen naar Rovaniemi, Finland gebracht.
Daarna leeg terug naar Bristol.
De volgende ochtend weer een vliegtuig vol blije kinderen die Father Christmas gingen opzoeken.
Ik had toevallig glitters en sterren meegenomen en we hebben onze creativiteit losgelaten op de kinderen die dit helemaal top vonden. Ze mochten zingen en moppen vertellen door de p.a. Ik weet bijna zeker dat ze zich deze vlucht nog lang zullen herinneren. Wij trouwens ook.
Wat een onwijs leuke kinderen waren het. Als je 10 nederlandse kinderen aan boord hebt heb je je handen vol. Deze kinderen waren zo netjes en beschaafd dat je ze wel kon zoenen. Zo gingen ze netjes in de rij staan om door ons geglitterschminkt te worden of een leuk kerstliedje te zingen.
Please en thank you is ze met de paplepel ingegoten. 86 kinderen en toch (een soort van) rust aan boord. Dat zal menig collega niet kunnen geloven maar ik vertel je.............het kan!
In Rovaniemi kwamen we in een verschrikkelijk slecht hotel terecht dat de naam hotel in onze ogen eigenlijk niet mag dragen. Maar we besloten er het beste van te maken en zijn na een (fris)drankje gedaan te hebben met een andere crew richting Santa Claus village getogen.


Daar zijn Maria en ik met Santa op de foto gegaan en hebben we bijna allemaal een kaartje verstuurd op het postkantoor van Santa met een speciaal Santa postzegel, we zijn van de sneeuwijsbaan afgegleden en hebben een foto van onszelf gemaakt op de poolcirkel.
Dikke pret daar dus.


Vervolgens afgegleden naar een pub in het centrum van Rovaniemi.


Waar we géén Pictionary hebben gespeeld!


Ik en A. gingen als eerste terug naar het hotel en de rest heeft het nog een paar uurtjes langer volgehouden.
Wat we de volgende dag gedaan hebben vertel ik later. Ik ga nu mijn bedje opzoeken.

No comments: