Wednesday, February 16, 2005

Barcelona en handbagage
Image Hosted by ImageShack.us

Barcelona, een stad waar ik nog steeds niet geweest ben tot mijn grote schaamte. En toch staat die hoog op mijn lijstje. Niet in het minst om de werken van Gaudi.
Het grijze beton van het platform van de airport heb ik al ontelbare keren gezien echter. In de zomer gaat er best wel veel fout op deze luchthaven (laat ik het mild houden) en is het een wonder als je je on time performance haalt. Zelfs al heb je meer dan een uur omdraaitijd.
De handbagage is ook een groot probleem. Ze laten daar maar alles door! Tegenwoordig blijkt bij dit soort korte vluchten ook vanaf Schiphol dit probleem groot te worden. De reden heb ik in mijn vorige blog al besproken (of eigenlijk heeft Mieke dat gedaan!).
Vanavond heb ik me voorgenomen zelf eens flink aan de slag te gaan of één van de ca's te vragen dit te doen. Ik zal dan bij de briefing eerst maar eens goed uitleggen wat eigenlijk de reden hiervan is zodat er ook bij de ca's een groter begrip ontstaat voor de situatie.
Mijn conclusie is dat het hier weer een bezuiniging betreft. Twee gate-agents zou het hele probleem kunnen oplossen.

No comments: