Friday, July 22, 2005


Weer 4 kleine explosies in Londen. Gelukkig dit keer geen doden! Vandaag is er door de londense politie een man neergeschoten. Een vermeend Al Qaeda lid. Zou jij nog met het londense openbaar vervoer durven reizen? Ik weet niet of ik het nog zou doen. Ik denk dat ik als een gek een fiets aan zou schaffen. (Robert?)
Een Londense taxichauffeur vertelde gisteren dat na de eerste aanslagen zijn produktie met 40% is gestegen.

De Londense politie heeft een shoot to kill policy. Lijkt me niet geheel overbodig in deze tijd maar op nu.nl las ik het volgende:
"De man werd achtervolgd door gewapende politieagenten in burger. Die werkten hem tegen de grond, hielden hem in bedwang en vuurden van dichtbij vijf kogels op hem af, aldus de ooggetuige"
Als bovenstaande waar is dan vraag ik me af waarom ze hem niet ondervraagd hebben in plaats van hem dood te hebben geschoten. Het is niet dat ze van veraf geschoten hebben om erger te voorkomen. Misschien dat deze man nog waardevolle informatie had kunnen verschaffen.
Misschien ook moest hij als voorbeeld dienen. Ach, het blijft speculatie.
Ik ben blij dat ik niet in Londen woon en voel mee met de Londenaars.

14.51
Ik hoor net op het journaal dat een deskundige heeft gezegd dat de politie niet zomaar iemand neerschiet. Dan zou er toch minstens een dreiging moeten zijn, bijvoorbeeld van het exploderen van een bom. Klinkt logisch. Om 15.00 is er een persconferentie van de londense politie.

No comments: