Friday, August 05, 2005


Ik ben nogal claustrofobisch aangelegd. Een paar jaar geleden hoorde ik in Dubai van een onderwaterrestaurant waar je door een kleine onderzeeër naar toe gebracht werd. De rillingen liepen al over mijn rug bij het idee.
Ik moet nu dan ook niet denken aan waar de bemanningsleden van de russische Priz mini-onderzeeër (zie foto) nu door heen gaan.
Met hun baan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze claustrofobisch zijn maar ook zij zullen het idee van vastzitten op 190 meter diepte in de Grote Oceaan benauwend vinden. Zeker met de Koersk-ramp nog zo vers in het geheugen.
Ik krijg bij elk nieuwsbericht weer de kriebels.
Duidelijk is niet hoe het er met de zuurstofvoorraad voorstaat. Daar gaan verschillende verhalen over, varierend van 24 uur tot 5 dagen.
Hopelijk is de geboden hulp van Japan en de VS tijdig aanwezig.

Ondertussen gaat om 1 uur morgenochtend het wekkertje voor een meldingstijd van 3 uur. Even heen en terug naar Corfu. Om 11.05 landen we alweer. Puf, puf, dat zijn toch geen tijden meer. Ik ga slapen!

No comments: